21st Srp2012

Mořský tempeh

by Veganosaurus Rex

Název receptu je jen kamufláž, doopravdy jde prostě čistě o „rybí“ pomazánku ve vegan provedení. Fakt delikatesa…

V míse rozhněteme jeden tempeh natural (ten bílý), skvěle nám k tomu poslouží šťouchadlo na brambory. Dále nakrájíme na jemno 2-3 střední žebírka řapíkatého celeru (podle toho jak je velký) a dvě jarní cibulky, přidáme jednu sojanézu, hrst na drobno pokrájených kešu oříšků (nepražených, nesolených), dvě lžičky agávového sirupu, dvě lžičky dijonské hořčice a zhruba 2 polévkové lžíce nori vloček/mořských řas (dle chuti). Osolíme a opepříme a pořádně promícháme. Dáme vychladit do lednice a podáváme s čerstvým pečivem. Onu „rybovost“ kdyžtak zesílíme přidáním více mořských řas.

4 komentáře to “Mořský tempeh”

  • Anna

    Mám otázočku ten tempeh sa dá jesť aj bez varenia? Väčšinou všade čítam, že natural treba variť aby zmizla prenikavá chuť.

  • samozřejmě že se dá jíst bez vaření 🙂

  • Vilhemina

    Já mám taky dotaz. O veganství se zajímám poměrně čerstvě. A když člověk začne o jídle přemýšlet, vyvstane spousta otázek. Ve veganských receptech se hojně používá sójová mouka, sojanéza, tofu, tempeh a určitě i další výroby ze sóji. Ohledně vlivu (zejm. nefermentované) sóji na zdraví člověka se ale objevují poměrně alarmující články. V podstatě by se propagace sóji dala trochu srovnat s propagací mléka, které vegani kritizují, protože spotřeba sóji a její široké upotřebení je spíš výsledkem toho, že je jí prostě hodně. Ovšem je těžko stravitelná, zadržuje v sobě nějaké fuj látky a dále genetické modifikace… Jaký je k tomuto ve veganském světě postoj? (samozřejmě chápu, že největší problém je přidávání sójových granulátů do všeho možného předpřipravného… Ale asi bych ji nechtěla konzumovat dennodenně v několika podobách)

    • v zásadě jde o to jíst pestrou stravu. Proto existuje tahle kuchařka, aby člověk jídla střídal, snažil se najít nové kombinace apod. Samozřejmě není úplně ideální jíst jen sojové potraviny, ale když už, na trhu jsou dostupné geneticky nemodifikované potraviny, pro těžší stravitelnost lze omezit dávky soji na menší a při vaření používat saturejku, či tymíán, který prdlavost zmírní.. ale soja je stále potravina s největším obsahem bílkovin.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Statistical data collected by Statpress SEOlution (blogcraft).