07th Kvě2014

Pohankové rizoto se žampiony

by Iva V.

Pohankové rizoto

Jedna zdravá rychlovka 🙂 Pohanku jsem si oblíbila nejen vařenou, ale i klíčenou syrovou…Obsahuje hodně bílkoviny a škrobu, je důležitým zdrojem zinku, mědi, manganu, selenu. Získáme z ní vitamín B1, B2, E a C. Bezlepkaři ji v kuchyni používají běžně, ale my si na ni vzpomeneme málokdy…a je to škoda 🙂

Potřebujeme:

na 2 porce

  • 1 hrnek pohanky – dávám přednost světlé, která je mechanicky loupaná
  • 1 a půl dílu vody v poměru k pohance
  • malá cibule, nebo kousek pórku
  • 4 žampiony
  • cca hrnek pokrájené oblíbené zeleniny
  • sůl, koření – kmín, koriandr, pepř, kurkuma

Používám hrnec s teflonem, takže vše dělám v jednom…Nejdřív si orestujte pórek, klidně použijte cibulku, já už mám totiž na póru závislost a cpu ho do všeho 🙂 Pak přihoďte pokrájené žampiony, s trochou soli a kmínu, krátce restujte a přidejte postupně všechnu zeleninu. Mám ráda když je jídlo barevné, takže jsem použila čerstvou mrkev, petržel, celer na opravdu malé kousky, kousek červené papriky, plus trochu zmraženého hrášku a kukuřice, ale použijte cokoliv. Výborná je pohanka s brokolicí…Zeleninku chvilku restujte a pak zalejte částí vody, kterou máte odměřenou v poměru 1,5 dílu k pohance. Zakryjte poklicí a nechte vařit téměř do měkka. Pohanku si mezitím propláchněte a k zelenině přidejte se zbytkem vody a kořením. Vařte 3 maximálně 5 minut. Odstavte a nechte dojít, ideálně pod peřinou dalších 15minut. A je hotovo…

Dobrou chuť.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Statistical data collected by Statpress SEOlution (blogcraft).